20 november 2008

Zelf maken - kalender 2009

Gezien in Skona Hem en dit jaar ook in een van de Nederlandse woonbladen. De witte woning van een Zweedse in Nederland. Wat mij is bijgebleven is de leuke vrolijke zelfgemaakte kalender die in de hal hangt. Met voldoende schrijfruimte zodat iedereen zijn/haar planning kan invullen. Met nog anderhalve maand te gaan is het een mooi moment om te beginnen aan je eigen 2009 kalender.

Ik moet de laatste 3 maanden nog ontwerpen en dan is mijn exemplaar af. Een voorbeeld van een maand uit mijn kalender is....

14 opmerkingen:

  1. Co, wat ben je toch een crea, echt weer heel erg leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ook ik vind deze kalender heel erg mooi. Kan je een uitlegje geven hoe deze na te maken?
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het is werkelijk FANTASTISCH. echt het SUMMUM van creativiteit......mijn zoon van drie krijgt het ook voor elkaar!
    tsjonge......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wilje eens zeggen welk lettertype je hebt gebruikt voor die cijfers van je kalender?

    ik vind het heel mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het lettertype is Zebra en te downloaden bij www.dafont.com
    Je vindt daar heel veel leuke lettertypes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ingrid versantvoortmaandag, oktober 19, 2009

    wouw wat een kalender ik zag hem en kreeg de kalender niet meer uit mijn hoofd dus ben druk bezig om er zelf 1 te maken.

    Waar komt de achterkant vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De achterkant is gewoon een houten plaatje met hobby letters erop. Je kunt hiervoor bij o.a. bouwmarkt of PIPO's terecht. Ook online zijn houten hobby letters te vinden.
    Het geheel in de gewenste kleur verven en je bent klaar. Leuk dat je aan het project bent begonnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik ben ook begonnen met een kalender. op dafont .com heb ik leuke lettertypes gevonden om te gebruiken. Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe ik die lettertypes ook kan gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke kalender! Ik ben zelf ook een kalender aan het maken en dit is een voorbeeld!
    Geweldig met al die tekeningetjes!Leuke lettertype!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. is het mogelijk om deze kalender voor de maanden mei - juni - juli - augustus door te sturen? Ik maak namelijk een boekje voor een vriend die op wereldreis vertrekt. Het is redelijk dringend, dus ik kan alle hulp best gebruiken !
    Zou alleszins hééél leuk zijn !

    Alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. HiP heb dat lettertyp ook gedownload kunnen jullie die in januari een maken? hij is echt heel HiP
    Xxxxxxxxx.

    alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook ik ben gek van deze kalender! Ik zal er eentje maken van 2011 voor m'n moetie :D [De grote lijnen blijven hetzelfde, ik zal wel creatief zijn met de rest...]

    Groetjes uit Brugge,
    uwer aller zuiderbuur,
    Akke

    BeantwoordenVerwijderen