8 maart 2010

Ijzerdraad decoraties


Afgelopen kerst heb ik bij wijze van toeval mijn eerste ijzerdraad poppetje gemaakt. Ik zat een beetje verveeld TV te kijken en twist, twist, twist met ijzerdraad en ineens dacht ik 'hey, het lijkt wel een poppetje'. Gezien de kerst mood heb ik er toen maar meteen een engeltje met aureooltje en jurkje van gemaakt. Nu zit ze alweer een paar maandjes te zitten op het randje van de tv.
Maar.... in deze Flickr afbeelding gevonden via een Noors blog herken ik direct mijn meerdere in de wereld van ijzerdraad kunst. De scharen, oui tekst en soort kikker(?) met kroon, ik vind ze geweldig!

Last Christmas I made my very first wire decoration. More or less by accident as I was watching tv and meanwhile twisting some wire. Looking down on it I thought 'hey, it looks a bit like a puppet'. As I was in the Christmas mood it soon became a little angel with wings and a dress and she has been sitting on the TV ever since the night she came to life.
BUT.... I must say I recognize my superior in these wire decorations found on Flickr (via a Norwegian blog). The sizzors, the OUI word and what's that on the right... a frog with a crown? I love it!

1 opmerking: